Friday, April 9, 2010

tetek sengal

hari makin hari bertambah risau..

sbb badan byk sgt angin..dulu selalu sakit kepala..
skrg sakit2 badan mcm org2 tua dah.

hmm..sakit kat bwk ketiak..breast cancer ke?

check sendiri x de pape pon..perasaan je mcm takot sgt...tp takot giler kalau kene breast cancer kan..haish cuak nk mampos!

giler..x de history dlm keturunan aku kena breast cancer..aku da pon research kat tenet pasal penyakit aku ni tp x semestinya yg rs sengal2 tetek ni barah..

huish..lega mak!

tp x jugak..x puas hati la..nk g hospital takot..takot mcm2 r..sbb aku ni sosial gila babi dulu mana nk tau kena penyakit lain plak...mati mati mati aku..

arghhh..aku benci la nk check darah..kang ada AIDS ke..HIV ke..aedes ke..ada saka ke..hohoho..bodoh ada saka..takot aku!

iksh x mugkin..x de la smp ke situ kan..allah lagi menyayangi aku n aku masih lagi mengingati Dia dan x mugkin smpai ke tahap tuu..insyaallah..

kepada kawan2 ku n bkn kwn2 ku klu terbaca blog poyo bodoh aku ni ingat yg indah 2 x selamanya indah..yg seronok bagai nk gila tu x selamanya seronok mcm tuu..Allah bila2 bole tarik kenikmatan kita sekelip mata n selepas tuu kita akan sengsara dan br kt akan terhegeh2 kat Dia..mesti kt rs malu n serba salah kat Dia..mcm aku rs ni la sebenarnya..

aku ni still noob n poyo bab2 muhasabah diri ni tp at least aku sedar yg aku ni byk buat silap n buat dosa besar..aku masih belajar untuk semakin dekat kpdNya dan aku bkn hanya hangat2 taik ayam mcm dulu..ya allah..kuatkanlah iman ku ini..aku bersyukur dia atas rezekimu..ampunlah dosaku dan ampunlah dosa kedua ibu bapaku..jauhilah kami dr segala penyakit dan malapetaka..amin...aku x penah miss bc doa ni selepas solat..semoga tuhan makbulkan doa2 ku..AMIN.

Apabila Allah cepat makbulkan doamu,
Maka dia menyayangimu.

Bila Dia lambat mkabulkan doamu,
Maka Dia ingin mengujimu.

Bila Dia tidak makbulkan doamu,
Makan Dia merancang sesuatu lebih baik untukmu.

Oleh itu,sentiasalah bersangka baik kepada Allah dlm apa jua keadaan pon kerana kasih sayang Allah itu mendahului kemurkaaNya.

sekian.hoho.

(betty bkn nama sebenar sudah insaf smbil ditemubual oleh wartawan)

(betty selepas bersetuju gmbrnya diambil bersama wartawan)

(^.^)

No comments: